АМКУ почав розгляд справ проти ПриватБанку та Ощадбанку

Антимонопольний комітет України (АМКУ) розпочав справи проти АТ КБ «ПриватБанк» та АТ «Ощадбанк» за ознаками зловживання монопольним становищем на ринку еквайрингових послуг.

Про це повідомляє пресслужба АМКУ.

Так, ПриватБанк та Ощадбанк надають користувачам послугу еквайрингу, тобто розрахунку платіжними картками через POS-термінали. Торговці, які мають такі термінали, укладають договори з банком-еквайром та платять їм за цю саму послугу.

Своєю чергою, банки-еквайри оплачують банкам-емітентам (які випускають платіжні картки) міжбанківську комісію ㅡ так званий інтерчендж.

Розмір цієї комісії встановлюється міжнародними платіжними системами: для всіх банків він однаковий, але різний для типу картки, виду діяльності торговця тощо.

Всю суму інтреченджу отримує банк-емітент. Але якщо банк-еквайр та банк-емітент ㅡ одна й та сама організація, то вона не має підстав включати до свого тарифу цю комісію.

Через це, на думку АМКУ, торговці найчастіше обирають послуги ПриватБанку та Ощадбанку, хоча протягом 2018-2020 років послуги еквайрингу в Україні надавали близько 30 банків.

«Тобто вітчизняний ринок є потенційно конкурентним. Однак, саме ПриватБанк та Ощадбанк мають можливість надавати послуги еквайрингу з територіальним покриттям по Україні у повному обсязі», ㅡ кажуть там.

АМКУ зазначає, що нинішнє становище цих двох банків має структурні ознаки монопольного на ринку послуг еквайрингу. Однак чи так це, остаточно визначить відповідне розслідування.

«Наразі уже відомо, що ПриватБанк та Ощадбанк встановлювали завищені комісії за операціями, які не несуть витрати на інтерчендж. Тобто, за відсутності необхідності сплачувати інтерчендж, банк-еквайр не змінював розмір комісії за еквайринг. Відповідно, торговець сплачував однаковий розмір комісії, незалежно від наповнення послуги», ㅡ кажуть в АМКУ.