В травні Україна може зіткнутися з дефіцитом дизельного палива

Україна може зіткнутися з нестачею дизельного палива в травні через планового технічного обслуговування на білоруському Мозирському нафтопереробному заводі, яке збігається з перервою в поставках з «Роснафти».

Про це повідомляє Reuters із посиланням на п'ять торгових джерел.

Як зазначається, з 1 квітня швейцарський трейдер Proton Energy Group, який поставляв в Україну дизель і скраплений газ «Роснафти», зупинив експорт. Водночас новий постачальник продукції «Роснафти» ㅡ трейдер Coral Energy ㅡ ще не взяв на себе ці зобов'язання.

Усього, за оцінкою експертів, з якими говорили журналісти, Україна споживає понад 7 мільйонів тонн дизельного палива на рік. Дві третини з них імпортують із Росії та Білорусі. Після того, як Proton Energy Group припинив постачання, Україна намагалася збільшити імпорт через море, але обсяги товарів будуть недостатніми.

У наступному місяці «Роснафта» не планує відновлювати експорт, а Мозирський НПЗ буде на плановому технічному обслуговуванні з 15 травня по 15 червня.

Очікується, що білоруський завод поставить в Україну приблизно 150 тисяч тонн дизельного палива у травні, хоча зазвичай місячний експорт становить орієнтовно 240 тисяч тонн.

Загалом очікується, що дефіцит дизпалива в Україні у травні становитиме 270 тисяч тонн, хоча деякі експерти називали 150-200 тисяч тонн дефіциту.

Про критичні запаси дизпалива вже повідомили в Укрзалізниці. Там зазначили, що станом на 19 квітня в компанії залишився запас дизельного палива лише на чотири доби через те, що постачальники відмовляються відвантажувати пальне за договорами.