Epic Games, Spotify і Tinder об'єдналися проти монополій Apple і Google

Великі компанії-розробники ігор та додатків вирішили створити коаліцію для боротьби з політикою компаній-гігантів Apple Inc. та Google щодо комісій у їхніх онлайн-магазинах. Про це пише Громадське з посиланням на The New York Times.

Союз під назвою «Коаліція за справедливість для додатків» організували ігровий розробник Epic Games, музикальні сервіси Spotify та Deezer, власник додатків для побачень Tinder Match Group, поштовий сервіс ProtonMail. Загалом до коаліції увійшли 13 компаній.

24 вересня об'єднання компаній опублікувало свій перелік принципів справедливих умов для мобільних додатків. До нього ввійшли 10 пунктів. 

Серед іншого, коаліція звинувачує IT-гігантів у величезних комісіях для розміщення мобільних додатків в онлайн-магазинах (30% від доходу), забороні на поширення програм в обхід App Store та неринковому просуванні власних сервісів.

Раніше розробник популярної гри Fortnite, Epic Games подав до суду на Apple за порушення антимонопольних правил.

Розробники обурюються, що такі умови роблять їх неконкурентоздатними. Однак компанії-гіганти незгодні — вони кажуть, що ціни «стандарті для ринку».

Apple Inc. та Google фактично контролюють весь світовий ринок додатків для смартфонів через власне програмне забезпечення та власні магазини для додатків — Apple Store та Google Store.

До того ж компанії використовують суперечливі тактики. Наприклад, Apple не дозволяє встановлювати на айфони додатки не з власного магазину. А Google забороняла використання версій Android, створених на базі відкритого коду. Також компанія зобов'язує всіх виробників Android-телефонів встановлювати власний пошуковик Google.