Українська мова у сфері обслуговування: зі скаргами щодо порушення закону звернулося 605 громадян

До Уповноваженого із захисту державної мови зі скаргами щодо захисту своїх прав на отримання інформації та послуг українською звернулося 605 громадян. Найбільше звернень надійшло з Києва та Київської області.

Про це повідомляє пресслужба мовного омбудсмена.

Як зазначається, з 16 січня по 11 лютого 2021 року до Уповноваженого звернулося 605 громадян з різних куточків України щодо захисту прав громадян на отримання інформації та послуг державною мовою, усунення перешкод та обмежень у користуванні державною мовою, надання консультацій та додаткової інформації.

Найбільше звернень та скарг продовжує надходити із Києва та Київської області – 276. У східних, південних та західних областей України - незначна кількість можливих порушень (наприклад, Луганська область – 7, Миколаївська – 6, Донецька – 4, Тернопільська – 4, Херсонська, Рівненська, Івано-Франківська, Закарпатська, Хмельницька по 2 звернення).

За інформацією пресслужби, переважна більшість (281) звернень стосується відсутності української версії вебсайтів про надання послуг та сайтів інтернет магазинів, 126 громадян поскаржилися на порушення своїх прав, перешкоди та обмеження у користуванні державною мовою у сфері обслуговування. Найбільше таких порушень (53) виявлено киянами.

Крім того, продовжує надходити інформація щодо використання недержавної мови депутатами місцевих рад міст Миколаєва, Одеси, Дніпра, Запоріжжя та щодо можливих порушень мовного законодавства у сфері освіти.

Нагадаємо, 16 січня 2021 року набула чинності стаття 30 закону «Про забезпечення функціонування української мови як державної». Згідно з законом, підприємства, установи та організації усіх форм власності та підприємці мають обслуговувати українською мовою.

Якщо законодавчі норми буде порушено, то закладу оголосять попередження та вимогу усунути порушення протягом 30 днів. У разі повторного порушення протягом року на заклад чекає штраф від 5100 до 6800 гривень.