Укрзалізниця запустила перший потяг з воєнізованою охороною

Укрзалізниця запустила перший пасажирський потяг — №9/10 «Київ-Маріуполь» — з воєнізованою охороною. Це сталося після нападу і спроби зґвалтування жінки у поїзді. Про це повідомляє Громадське.

Виконуючий обов'язки голови правління Укрзалізниці Іван Юрик розповів, що йдеться про власну воєнізовану охорону компанії, яка охороняє потяги, колії, мости, тунелі тощо. Вони мають спецзасоби — кийки, кайданки та засоби зв‘язку.

В одному потягу буде двоє охоронців.

«Ми намагатимемося втримати гендерний баланс і будуть в парі працювати чоловік та жінка, де буде не вистачати — лише чоловіки. В команді буде визначений старший. Вони будуть патрулювати вагони десь кожні півгодини», — сказав Юрик.

Охорона буде поки у 10 потягах:

  • №10/9 Маріуполь — Київ;
  • №29/30 Київ — Ужгород;
  • №38/37 Київ — Запоріжжя;
  • №49/50 Київ — Трускавець;
  • №63/64 Харків — Київ;
  • №79/80 Дніпро — Київ;
  • №92/91 Львів — Київ;
  • №102/101 Київ — Херсон;
  • №106/105 Одеса — Київ;
  • №136/135 Київ — Покровськ.

За словами Юрика, застосувати спецзасоби охоронці можуть, якщо йдеться про «серйозне правопорушення» — пошкодження майна, розпивання алкогольних напоїв, бійку чи порушення громадського порядку. Тоді вони мають право затримати порушника до трьох годин і передати поліцейським на найближчій станції.

В разі порушення охоронці складатимуть протокол, також вони повинні знайти двох свідків, а всі події мають записувати на камеру, щоби потім передати запис поліції.

Як каже начальник київського загону воєнізованої охорони Олександр Задоя, вже створена інструкція для охоронців у потягах, однак показати її УЗ відмовляється, «бо вона потребуватиме змін» — через два тижні з урахуванням перших результатів її змінять.

Водночас Задоя обіцяє, що «скрутити» людину охоронці можуть лише у випадку загрози життю, здоров’ю пасажира, персоналу Укрзалізниці чи них самих.

Повноцінно запустити проєкт з воєнізованою охороною УЗ планує до кінця 2020 року, але це ще не все.

«Будемо оздоблювати також вагони відеокамерами. Будемо удосконалювати механізм співпраці з Нацполіцією», — сказав Іван Юрик.

За інформацією міністра інфраструктури Владислава Криклія, камерами вже оснащені третина пасажирських вагонів УЗ.

Крім цього, як розповів Олександр Задоя, боротиметься Укрзалізниця і з «зайцями», пасажирами, що їдуть без квитка.

Так, компанія планує повернути ревізорів внутрішньої безпеки, які, крім провідників, мають перевіряти пасажирів.

Ще керівництво вітчизняного перевізника роздумує над розробкою проєкту «таємний пасажир». Тобто йдеться про підставних пасажирів, які проситимуться у провідників проїхати без квитка за готівку (у кишеню провіднику). В такий спосіб, якщо проєкт таки вирішать реалізувати, УЗ виявлятиме недобросовісних провідників.