В Україні набув чинності закон про електронні трудові книжки

В Україні набув чинності закон №1217-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі», який передбачає облік трудової діяльності в електронній формі.

Три місяці тому закон опублікували в газеті «Голос України», а сьогодні, 10 червня, він набув чинності.

Завдяки цьому закону Україна має поступово відмовлятися від паперових трудових книжок.

Але це відбудеться не одразу, бо закон передбачає 5-річний перехідний період: у цей час можна використовувати й паперову, і електронну трудову. За цей час до Державного реєстру мають бути внесені відомості з паперових трудових книжок.

Тому роботодавці все ще зобов'язані видавати оригінал паперової трудової книжки «на руки» працівнику на підпис.

Електронну трудову створюватимуть у Державному реєстрі загальнообов’язкового державного соціального страхування через вебпортал е-послуг Пенсійного фонду. Для цього працівник і роботодавець вноситимуть до реєстру скани або зацифровані копії паперової трудової, довідок тощо, які мають бути підписані кваліфікованим електронним підписом.

Після внесення відомостей до Держреєстру роботодавець зобов'язаний віддати працівнику оригінал паперової трудової під підпис. Крім того, працівник може просити вносити до паперової книжки відомості про прийняття на роботу, переведення та звільнення, попри наявність електронної трудової.

Переглянути наявну про себе інформацію можна за посиланням.

Закон також передбачає можливість автоматичного призначення пенсії, без особистого звернення людини, зі збереженням права відстрочення виходу на пенсію.

Починаючи з 2004 року, призначення пенсійних виплат здійснюється за даними обліку трудової діяльності працівника у Державному реєстрі загальнообов'язкового державного соціального страхування. Якщо у людини є трудовий стаж до 2004 року, внести цю інформацію в електронний реєстр можна самостійно або за допомогою роботодавця.

«Запровадження електронних трудових книжок допоможе усунути можливість втрати трудової книжки, пошкодження, помилки та внесення недостовірних відомостей до цього документа, а також спрощує доступ до інформації про трудовий або страховий стаж», - зазначили в Мінсоцполітики.