Рада попередньо підтримала запровадження відповідальності за сексизм у рекламі
Верховна Рада у першому читанні підтримала законопроєкт №3427 щодо протидії дискримінації за ознакою статі у рекламі.
Про це йдеться на сайті парламенту.
Відповідний документ підтримали 266 народних депутатів.
Як зазначається у пояснювальній записці, Держпродспоживслужба та омбудсмен щороку отримують понад 500 скарг про дискримінацію за ознакою статі у рекламі. За 2019 рік рекламодавці сплатили понад два мільйони гривень штрафів за сексизм у рекламі.
Водночас у законі не прописано, що саме означає дискримінація за ознакою статі.
Депутати хочуть прописати у законі визначення «Дискримінаційна реклама» та «Дискримінаційна реклама за ознакою статі», а також посилити відповідальність за використання дискримінації.
Так, у рекламі хочуть заборонити показувати будь-яку перевагу однієї статі над іншою, стереотипні ролі чоловіка й жінки, насильство за ознакою статі.
Крім того, забороненою стане й реклама, в якій тіло людини подають лише як сексуальний об'єкт, або реклама з натяками (слова, звуки, зображення) на секс, якщо він не стосується рекламованого продукту.
У разі порушення закону рекламодавець має сплатити штраф п'ятикратному розмірі мінімальної заробітної (раніше було у 10-кратному) плати. Водночас за повторне порушення закону протягом року можуть оштрафувати у 30-кратному розмірі вартості розповсюдження реклами.
Якщо вартість реклами не вдається встановити, то рекламодавця можуть оштрафувати до 10 200 грн. Публічне спростування дискримінаційної реклами може відбуватися добровільно або за рішенням суду.