В Україні заявили, що знають імена ймовірних виконавців збиття літака МАУ в Ірані
Колишній заступник генпрокурора України Гюндуз Мамедов повідомив, що в Україні знають імена ймовірних виконавців збиття літака МАУ, яке сталося 8 січня 2020 року біля Тегерана.
Про це Мамедов написав у рубриці «Точка зору» на «Радіо Свобода».
За його словами, за два роки розслідування правоохоронні органи України проводили криміналістичну експертизу (яка триває досі), слідчі експерименти, допити, а також працювали з відкритими джерелами.
Мамедов зазначив, що Україна направила 26 запитів про міжнародну правову допомогу.
Також колишній заступник генпрокурора підкреслив, що розслідування просувалося б краще, якби цьому сприяла іранська сторона, натомість вона «давала подвійні сигнали».
«Іранська сторона неодноразово підкреслювала, що розслідування атаки на літак МАУ є внутрішньою справою Ірану. Дані іранського слідства були засекречені. Українська сторона пропонувала проведення спільних експертиз на території Ірану за участю українських експертів, але ці пропозиції були проігноровані компетентними органами Ірану», — написав Мамедов.
За його словами, Україна з різних джерел знає імена імовірних виконавців злочину. Мамедов згадує військових нижніх ланок Корпусу вартових Ісламської революції (IRGC), яким інкримінується службова недбалість, необережність та неналежне виконання службових обов’язків. Зокрема, необхідно перевірити на причетність до вчинення злочину:
- капітана Мехді Хосраві (командир ТОР М-1),
- першого лейтенанта Мейсама Хейроллахі (оператор),
- третього лейтенанта Саєда Ахмада Мірі (оператор),
- першого лейтенанта Маґаммада Маджіда Еслама Дооста,
- капітана Саджада Мохаммаді,
- майора Хамеда Мабхута,
- другого бригадного генерала Ібрагіма Сафаї Кіа,
- бригадного генерала Алі Акбара Сейдуна,
- одного військового Іранської Армії - полковника Мостафу Фараті.
Як раніше повідомлялося, за даними остаточного звіту Іранського органу цивільної авіації, причинами фатального рішення щодо збиття літака МАУ був ряд помилок, допущених операторами протиповітряної оборони, які визнали літак як «ворожий об’єкт».
IRGC збив літак двома ракетами «земля-повітря», випущеними з систем протиповітряної оборони Збройних сил Ірану з проміжком у 30 секунд.