«Велике будівництво» Зеленського замахнулося на обхідну дорогу довкола Києва

У межах програми «Велике будівництво» до 2025 року влада планує побудувати Київську обхідну дорогу. Проєкт презентував у середу, 12 серпня, заступник керівника Офісу президента Кирило Тимошенко й голова Укравтодору Олександр Кубраков, повідомляє пресслужба глави держави.

Як пояснив на презентації Тимошенко, наразі немає дороги, яка б дозволила скоротити транзит автівок Києвом. Щодня через столицю проїжджає близько 600 тисяч авто, із них 40% — проїздом. Як наслідок — більше заторів, а отже, більше шкідливих викидів.

«Київська влада навіть не підходила до реального вирішення цього питання. Київ потерпає від заторів, а країна не розвиває фактично свій транзитний потенціал», — заявив заступник очільника Офісу Зеленського.

Автівки, що їдуть через Київ транзитом, не рухаються прямо в центр. Для цього існує Кільцева дорога (стара назва — Велика Окружна вулиця), яка пролягає Святошинським, Голосіївським і Солом’янським районами. Існує вона в сучасному вигляді з 1977 року. І хоча фактично це об’їзна дорога, обладнана вона як звичайна міська, а тому часто руйнується.

По-перше, обхідна дорога розвантажить транзит, щоб Києвом рухалося менше автівок, особливо вантажних. КОД зосередить на собі до 70% вантажного транспорту. Передбачається, що загалом щодня дорогою рухатиметься до 300 тисяч автівок, а в пікові моменти — понад 70 тисяч.

По-друге, КОД скоротить час проїзду через Київ — десь на 40-60 хвилин, запевняє голова Укравтодору Кубраков.

І по-третє, вона поєднає міста області, розташовані найближче до Києва. Так, зокрема, можна буде пересуватися з лівого берега столиці на правий не через центр міста.

Кубраков запевняє: про КОД уже говорили з місцевою владою міст, і ті висловили проєкту повну підтримку.

Київська обхідна дорога складатиметься із шести ділянок та сполучить траси Київ — Ковель, Київ — Чоп, Київ — Одеса, Київ — Знам’янка, Бориспіль — Маріуполь, Київ — Харків та Київ — Чернігів.

Таким чином, КОД поєднає між собою Ірпінь, Ворзель, Васильків, Обухів, Українку, Бориспіль та Бровари.

Крім того, будівельники зведуть міст із підходами через Дніпро протяжністю понад 25 км. Загальна протяжність КОД складатиме 150 кілометрів.

Загалом на Київську обхідну дорогу планують витратити 85 мільярдів гривень. І за умов «достатнього та стабільного фінансування» проєкт планують втілити за п’ять-шість років.

Кирило Тимошенко додав, що Київська обхідна дорога «цікава нашим міжнародним партнерам», а тому українська влада розраховує на участь міжнародних фінансових установ і приватних інвесторів. Яких саме — він не уточнив.

Тендер на будівництво першої ділянки КОД оголосили 12 серпня. Вона з’єднає траси Київ — Чоп та Київ — Одеса. Попередня вартість проєкту складає 12 мільярдів гривень, а зводити її планують із початку 2021 року.