В усьому світі фіксують глобальний збій IT-систем: не працюють аеропорти, біржі, банки, Windows
У багатьох країнах світу заявили про проблеми в роботі аеропортів, які спричинив масовий технічний збій. Також проблеми фіксують і в роботі телеканалів, вокзалів, бірж та інших компаній.
Американські авіакомпанії American Airlines, United і Delta звернулися до Управління цивільної авіації з проханням про глобальну наземну зупинку для всіх рейсів, пише ABC News. В управлінні наказали повідомити бортовим пілотам, що авіакомпанії наразі мають проблеми зі зв’язком.
Крім того, в аеропорті Мельбурна в Австралії також заявили, що «зазнають глобальної технологічної проблеми», яка впливає на їхні процедури реєстрації.
Крім того, в Берлінському аеропорту через технічну несправність сталися затримки в обробці даних. Виконання рейсів призупинили до 10:00. Про таку саму проблему повідомили і в турецьких авіалініях Turkish Airlines: через збій там фіксують проблеми з процесами продажу квитків, реєстрації та бронювання.
Виконавчий директор британського телеканалу Девід Роудс повідомив, що канал не зміг вести трансляцію сьогодні вранці. А на Лондонській фондовій біржі сталася технічна проблема з публікацією повідомлень Служби регулятивних новин.
Раніше про технічні проблеми казали і в українських компаніях — «Нова пошта», Sense Bank та Vodafone. Крім того, від збою постраждала робота вокзалів, радіомовників, супермаркетів та інших установ не тільки Європи та США, а й азійських країн.
Засновник українського monobank заявив, що у всьому світі стався глобальний IT-збій, «пов'язаний із взаємодією антивірусу CrowdStrike та Windows». Як пише CNBC, фірма з кібербезпеки CrowdStrike зазнала «серйозного збою» через несправне оновлення, що вплинуло на бізнес у всьому світі. Під час завантаження тисячі комп’ютерів Windows зіткнулися з так званим синім екраном смерті (BSOD).
У службі підтримки CrowdStrike, яку цитує Verge, сказали, що знають про появу синього екрана. Там заявили, що виявили проблему та скасували несправне оновлення, однак, це вочевидь, це не допомагає пристроям, які вже постраждали.
У Держспецзв'язку поширили інструкції від CrowdStrike, які радять застосувати, щоб швидко вирішити проблему «синього екрану». Для цього потрібно:
- завантажити Windows у безпечному режимі чи середовищі відновлення Windows;
- перейти до каталогу C:\Windows\System32\drivers\CrowdStrike;
- знайти файл з назвою C-00000291*.sys та видалити його;
- перезавантажити комп'ютер чи сервер.