Міністр оборони назвав попередню робочу версію авіакатастрофи на Харківщині

Рятувальники продовжують пошук людей на місці аварії літака Ан-26Ш біля Чугуєва в Харківській області та розгорнули пункт психологічної допомоги для родичів загиблих. Міністр оборони Андрій Таран тим часом уточнив, що головна робоча версія аварії — відмова датчика, а не двигуна, як говорили раніше. Про це пише Громадське.

Район трагедії очепили, а на його місці створили оперативний штаб, повідомили в командуванні Повітряних сил. Там додали, що рятувальники знайшли бортові самописці Ан-26, вони вцілили, але пошуки людей, які були на облавку, досі тривають.

На місце виїхала державна комісія під головуванням віцепрем’єра Олега Уруського. До її складу увійшли глави МВС, Міноборони, ДСНС і Харківської облдержадміністрації, повідомляють рятувальники.

Як розповів міністр оборони Андрій Таран журналістам, «попередня оцінка фахівців льотної безпеки — відбулася відмова якогось датчика». Він додав, що, скоріш за все, літак зачепився крилом за землю, через що і зазнав аварії.

«За попередньою інформацією, двигун не відмовив, якийсь датчик відмовив. За тією інформацією, яка в нас є, двигун мав більше 5000 годин льоту до чергового ремонту. Тобто сказати, що щось трапилося з двигуном, ми зараз не можемо», — зазначив Таран.

Міністр оборони також прокоментував інформацію про зношеність літака. Раніше ЗМІ знайшли тендер Міноборони на Prozorro, де вказувалося, що літаку 43 роки, і до 1 жовтня йому мали продовжити термін експлуатації.

«Він (літак, — ред.) міг би літати без поновленого ресурсу ще три роки… Сталася якась технічна неполадка. Що саме — будемо з’ясовувати», — наголосив Таран.

У командуванні Повітряних сил пізніше додали: «інформація щодо літака Ан-26Ш, який зазнав катастрофи під Чугуєвом на Харківщині, начебто був не готовий до виконання польотів й планувався найближчим часом до ремонту, не відповідає дійсності».

Служба безпеки України повідомила, що аварія сталася під час планових льотних навчань курсантів. Вони розпочалися о 18:50 і мали завершитися до 22:50. До аварії літак шість разів злетів і п'ять разів приземлився.

«За попередньою інформацією, безпосередньо управління літаком курсанти не здійснювали — всі польоти виконував командир екіпажу. Після виконання частини маршруту о 20:38 він доповів керівнику польотів про відмову лівого двигуна, о 20:40 — запросив захід на посадку, о 20:43 — пройшов дальній привод, о 20:45 — сталася авіакатастрофа», — йдеться в повідомленні СБУ.

На місці авіакатастрофи у Харківській області рятувальники розгорнули пункт психологічного забезпечення, там працюють восьмеро психологів, додають у ДСНС.

«Ними створено "місце скорботи", куди всі охочі можуть покласти квіти, вшановуючи пам'ять загиблих», — йдеться в повідомленні.

Нагадаємо, близько 21:00 біля аеродрому під Чугуєвом (Харківська область) упав військовий літак Ан-26Ш. На його борту перебували 27 людей (20 курсантів Харківського університету Повітряних сил і 7 офіцерів).